Hentikan Itch dan kesakitan yang amat sangat! Satu Gambaran Keseluruhan rekahan Gejala

Hentikan Itch dan kesakitan yang amat sangat! Satu Gambaran Keseluruhan rekahan Gejala

Jika anda rasa sakit yang tajam yang encumbers pemindahan usus yang normal, ini mungkin menjadi salah satu rekahan gejala-gejala yang anda perlu memberi perhatian kepada. Seringkali dikelirukan dengan buasir, rekahan dubur dicirikan oleh kesakitan kubur sekitar dubur yang kebanyakannya berlaku semasa proses excreting najis yang keras dan selepas melegakan. Walau bagaimanapun, dalam beberapa kes, kesakitan tanaman sehingga pada gerak hati dan tanpa amaran.

1. sakit rektum - Walaupun sering dikelirukan dengan buasir, rekahan dubur dicirikan oleh kesakitan kubur sekitar dubur yang kebanyakannya berlaku semasa proses excreting najis yang keras dan selepas melegakan. Walau bagaimanapun, dalam beberapa kes, kesakitan tanaman sehingga pada gerak hati dan tanpa amaran.

2. pendarahan rektum - Oleh kerana air mata luar biasa yang terdapat dalam pembukaan dubur yang, perpecahan di ceruk dalaman kawasan rektum dengan najis darah dikenali sebagai salah satu daripada tanda-tanda biasa rekahan.

3. Sakit pada air besar - Jika pesakit mengalami tanda-tanda amaran rekahan dubur, membuang najis melalui rektum satu cabaran hebat. Sering kali, punca utama rekahan terhasil kepada sakit di air besar datang dari makanan yang dihadamkan yang menjadi najis kering dalam proses. Sebagai akhir keputusan, buang air besar menjadi rumit semua kerana pecah di dalam dinding dubur yang.

4. Sembelit - Ini adalah salah satu daripada tanda-tanda rekahan dicirikan oleh keadaan yang melemahkan dan melakukan senaman yang penting dan perjuangan dalam menghapuskan najis keras. Sembelit berlaku disebabkan oleh pelbagai sebab seperti, kekurangan serat, penyerapan air forgive dari najis, cedera sfinkter dubur, dan rektum mengecil.

Rekahan gejala di atas adalah hanya beberapa daripada banyak petunjuk bahawa pesakit perlu memberikan tumpuan kepada. Jika anda mengalami salah satu daripada tanda-tanda ini, yang terbaik adalah bahawa anda berunding dengan profesional perubatan tentang keadaan anda. Antara rawatan yang pesakit boleh pergi melalui adalah seperti rawatan serat, mandian Sitz, GTN topikal dan pembedahan. Perlu diingat, tidak ada dua keadaan adalah sama, dengan itu, rawatan dan cadangan boleh menunjukkan perbezaan dari satu kes yang lain.

Jadi, masa depan anda berseru-seru, memikirkan tanda-tanda yang tersebut di atas dan rawatan untuk rujukan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar