Manfaat Teh Hijau Kesihatan Ringkasan

Manfaat Teh Hijau Kesihatan Ringkasan

Minum teh hijau dikenali untuk memberikan manfaat kesihatan seperti mengurangkan kolesterol LDL, mengurangkan risiko kanser (khususnya kajian telah dilakukan mengenai kanser payudara) dan mengurangkan risiko diabetes jenis 2. Ia juga menarik untuk mengetahui bahawa minuman yang menakjubkan ini membantu dengan penurunan berat badan, kesihatan dan kejelasan keadaan kulit dan banyak lagi. Sebaik sahaja anda mengetahui pelbagai jenis faedah, ia adalah hampir pasti bahawa anda akan mahu untuk memulakan minum teh setiap hari.

Mari kita lihat setiap bidang ini manfaat kesihatan dalam sedikit lebih terperinci:

Faedah Anti-Kanser

Kajian saintifik telah menunjukkan bahawa terdapat risiko yang jauh lebih rendah untuk kanser payudara di kalangan wanita yang kerap mengambil minuman istimewa ini. Apa yang lebih menggalakkan ialah bahawa kajian ini menunjukkan bahawa pengambilan minuman yang mengurangkan risiko kanser payudara walaupun wanita mempunyai "kecenderungan genetik" untuk penyakit ini. EGCG adalah polifenol dalam minuman yang dipercayai menjadi ramuan yang memberikan faedah anti-kanser. Sebatian EGCG telah ditunjukkan untuk menghalang pertumbuhan sel-sel kanser dan juga membunuh sel-sel kanser yang sedia ada tanpa membunuh tisu sekitarnya sihat!

Pengurangan Kolesterol LDL

Kajian penyelidikan saintifik juga menunjukkan bahawa minum teh hijau setiap hari merendahkan LDL (buruk) kolesterol. Dengan mengambil ekstrak teh hijau juga telah terbukti untuk mengurangkan LDL.

Perlindungan daripada diabetes jenis 2

Orang yang minum secara teratur telah menurunkan risiko kencing manis membangun. Kajian telah menunjukkan bahawa teh dibancuh menggalakkan metobolism glukosa, dengan itu menyediakan perlindungan terhadap diabetes jenis 2.

Manfaat Berat Badan

Minuman yang memberikan kesan termogenik dalam badan juga. Ini bermakna bahawa ia meningkatkan kadar metabolisme badan lemak badan. Seseorang yang minum pe hijau secara tetap benar-benar akan meningkatkan pembakaran kalori harian mereka tanpa meningkatkan aktiviti fizikal.

Anti-penuaan Manfaat Kulit

Satu kajian double blind saintifik menunjukkan bahawa orang yang minum minuman sehari menunjukkan peningkatan yang ketara dalam keanjalan kulit dan kejelasan kulit.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar