Kesan psikologi Sindrom Keletihan yang Kronik

Kesan psikologi Sindrom Keletihan yang Kronik

Tanda-tanda CFS bertindih dengan gangguan psikiatri yang teruk. Kebanyakan pesakit tertekan mempunyai keletihan yang besar dan bagi sesetengah orang lain ia adalah bahagian yang paling menyedihkan penyakit.

Tetapi ia tidak jelas tentang peranan gangguan psikiatri di CFS. Pesakit yang menerima kesan psikologi disebabkan oleh penyakit fizikal tetapi ia tidak menunjukkan kadar yang lebih tinggi daripada gangguan psikiatri didapati di CFS berbanding dengan yang penyakit kronik yang lain.

Peranan masalah psikologi di CFS adalah kontroversi kerana kebanyakan orang dengan CFS didiagnosis dengan kemurungan dan gangguan psikologi lain. Tetapi kebanyakan orang dengan CFS tidak mengalami sebarang gangguan psikologi sebelum mendapat CFS.

Menurut doktor, pesakit menjadi tertekan atau cemas kerana kesan gejala CFS mereka dan satu kajian baru-baru ini menunjukkan bahawa kemurungan adalah akibat daripada penyakit bukan punca penyakit.

Tanda-tanda psikologi yang boleh didapati dalam kanak-kanak atau orang muda semakin tertekan, cepat marah, cemas, kesukaran untuk tidur, hilang minat dalam makanan, kesukaran menumpukan perhatian atau mengingati sesuatu, sangat letih dan mendapat sakit kepala.

Gejala-gejala ini membuat kehidupan seorang kanak-kanak yang tidak tertanggung untuk menjalankan aktiviti biasa mereka, pergi dan melihat rakan-rakan mereka dan untuk menjalankan hobi mereka. Anak-anak muda juga akan menjadi mental kecewa kerana rehat berpanjangan atau dengan tidak bekerja untuk masa yang lama.

Hidup ini sia-sia menyebabkan kehilangan otot pesat walaupun pada orang yang sihat dan komplikasi ini membuat pemulihan yang lebih sukar. Peristiwa buruk dalam hidup juga akan membangunkan keletihan akut dan kemudiannya menjadi kronik.

Kebanyakan pesakit mengalami kesukaran dengan pelbagai fungsi neuropsikologi seperti ingatan, perhatian dan penumpuan.

Tekanan mental dapat dirasai oleh setiap ahli keluarga. Anda perlu memberi masa untuk menyusui anak yang sakit dan adik-beradik mungkin merasa bahawa mereka diabaikan.

Kadang-kadang walaupun ibu bapa tidak dapat memahami bahawa kanak-kanak yang sakit atau hanya mencari perhatian.

Diagnosis CFS adalah sukar kerana dalam peringkat awal penyakit ini tidak dapat dikenal pasti dan ini boleh mengganggu kanak-kanak itu kerana tiada siapa percaya bahawa mereka sakit. Untuk meneruskan hubungan akan menjadi sukar kedua-dua di rumah dan di sekolah.

Doktor boleh mencadangkan kanak-kanak itu kepada pakar kanak-kanak atau seorang pakar psikiatri kanak-kanak untuk mendapatkan rawatan. Masalah di sekolah boleh diselesaikan dengan jururawat sekolah dan ahli psikologi. Untuk pemulihan sokongan yang lengkap yang baik dan galakan daripada keluarga dan rakan-rakan yang perlu untuk mengatasi penyakit ini.

Kaunseling keluarga atau individu yang boleh membantu untuk mengatasi kemurungan, kebimbangan, kurang keyakinan, motivasi miskin atau keluarga dan hubungan masalah. Kerjaya boleh memberi tekanan tetapi anda perlu bersabar, gigih dan optimis.

Jadi apa yang anda boleh lakukan Sindrom keletihan kronik anda?

Salah satu ubat penjagaan diri yang paling biasa adalah untuk berehat dan belajar untuk mengurangkan dan mengurus tahap tekanan anda. Walau bagaimanapun, ini adalah hampir mustahil untuk mencapai dalam kehidupan kita yang sibuk hari ini.

Dan kita semua perlu terus bekerja untuk menyara hidup, jadi mengambil setahun daripada kerja untuk berehat dan pulih tidak benar-benar satu pilihan untuk kebanyakan kita. Salah satu strategi untuk membina kekuatan dan imuniti tahap anda dengan meningkatkan diet dan pemakanan anda.

Tetapi apabila anda berasa sakit anda tidak berasa seperti makan jumlah besar buah-buahan organik dan sayur-sayuran ini akan memerlukan.

Tetapi jangan bimbang, walau apa jua tahap anda keletihan kronik, ia telah diperhatikan bahawa mengambil makanan tambahan yang berkualiti dan penggunaan herba keletihan kronik boleh membantu untuk meningkatkan tahap kesihatan dan tenaga pesakit.

Ini adalah cara yang paling mudah dan paling cepat untuk meningkatkan kesihatan anda dan mulakan perjalanan anda ke arah pemulihan dan sepenuhnya menikmati kehidupan anda lagi.

Anda perlu belajar lebih lanjut mengenai herba semula jadi keletihan kronik dan minuman termasuk minuman Aloe Herbal yang merupakan gabungan menakjubkan jus dan herba yang seolah-olah untuk menyembuhkan segala-galanya ia menyentuh.

Pemakanan tambahan dan teh herba boleh memainkan peranan yang penting dalam kronik program pemulihan keletihan anda. Herba keletihan kronik boleh membantu merangsang sistem seseorang imun, kelenjar, dan saluran penghadaman, dan mereka boleh membantu menstabilkan dan berehat mood anda.

Produk pemakanan semula jadi akan menyahtoksik badan, membina semula keupayaan badan untuk menyerap nutrisi dan juga memberi nutrisi yang diperlukan untuk badan dan boleh digunakan di peringkat selular untuk membantu badan anda pulih dengan sendirinya daripada masalah kesihatan kronik Sindrom Keletihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar