Merawat ADHD Tanpa Ubat - 7 Cara-cara untuk Bantuan Anak Anda

Merawat ADHD Tanpa Ubat - 7 Cara-cara untuk Bantuan Anak Anda

Merawat ADHD tanpa ubat adalah kepentingan yang tinggi kepada ramai ibu bapa dan profesional kesihatan yang sedang mencari alternatif kepada terapi dadah. Sebagai ibu bapa menjadi lebih sedar tentang bahaya yang berkaitan dengan penggunaan jangka panjang Ritalin dan perangsang lain yang digunakan telah mencapai berhampiran wabak, mereka mencari penyelesaian lain.

Pakar kanak-kanak yang menetapkan Ritalin (methylphenidate), Dexedrine dan Adderall (amphetamine) pada kadar yang membimbangkan kepada kanak-kanak yang lebih muda dan lebih muda. Ubat-ubatan ini mujarab adalah perangsang yang kuat diklasifikasikan sebagai Jadual II di bawah Kawalan Bahan Akta. Zat yang disenaraikan di bawah Jadual II mempunyai potensi untuk kadar tertinggi penyalahgunaan dan pergantungan. Tiada ibu bapa tertanya-tanya dan profesional mengambil masa untuk melihat makanan tambahan semula jadi untuk ADHD. Sila mempertimbangkan langkah-langkah berikut yang mana anda mula berfikir untuk merawat ADHD tanpa ubat.

ELAKKAN GULA: Kajian telah menunjukkan bahawa ramai kanak-kanak ADD dan ADHD tidak metabolisme gula dengan betul. Apabila anda makan gula daripada makanan karbohidrat tinggi pankreas anda harus melepaskan insulin, yang seterusnya menyimpan gula dalam darah anda daripada kenaikan terlalu tinggi. Kelenjar adrenal juga perlu melepaskan hormon tertentu yang akan menghalang insulin daripada menjatuhkan tahap gula dalam darah anda terlalu rendah. Penyelidikan telah menunjukkan bahawa kanak-kanak ADHD hanya melepaskan separuh daripada tahap hormon sebagai kanak-kanak normal. Aktiviti otak pada kanak-kanak ADHD menurun dengan ketara akibat daripada penurunan mendadak gula dalam darah. Secara tidak sedar, kanak-kanak mula bergerak dengan cara yang hiperaktif cuba untuk memaksa kelenjar adrenal ke dalam tindakan supaya mereka akan melepaskan lebih banyak hormon ini. Tingkah laku ini boleh menjadi gelisah dan agresif.
ELAKKAN MINUMAN SOFT: Selain kandungan gula yang tinggi atau pemanis tiruan, soda juga mengandungi fosfat, yang mengurangkan penyerapan badan-badan 'magnesium. Beberapa kajian telah mendapati bahawa kanak-kanak ADHD adalah kekurangan magnesium. Kekurangan ini boleh membawa kepada kemurungan, kebimbangan, keresahan dan cepat marah. Menambahkan dengan Magnesium Citrate (yang lebih mudah dilakukan yang boleh digunakan oleh badan) juga boleh memberi manfaat.
ELAKKAN TAMBAHAN: Penyelidikan Didokumenkan juga menunjukkan bahawa sebahagian besar kanak-kanak dengan ADHD adalah sensitif kepada merah, kuning & biru pewarna makanan yang ditambah kepada banyak makanan. Gandum, susu, dan beberapa bahan pengawet juga boleh menjadi masalah untuk kanak-kanak ADHD.
TAMBAH Asid Lemak: Kekurangan dalam EFA juga biasa pada kanak-kanak dengan ADHD. Kajian menunjukkan bahawa tahap rendah EFA boleh mengemukakan masalah dengan tidur, tingkah laku, masalah pembelajaran dan isu-isu sabar. Ini Omega 3 asid lemak boleh diperolehi dalam diet melalui makan salmon atau sardin, tetapi menambah adalah perlu.
TAMBAH PROTEIN: Bermula cuti dengan protein juga boleh membuktikan bermanfaat untuk kanak-kanak yang mengalami tanda-tanda ADHD. Protein boleh membantu mengurangkan turun naik gula dalam darah yang sering datang dari makan makanan karbohidrat yang tinggi.
TAMBAH probiotik A: penggunaan antibiotik dan makanan khas Amerika benar-benar boleh menukar persekitaran dalam "usus". Antibiotik membunuh bakteria baik secara semula jadi ditemui di sana yang membolehkan ragi untuk benar-benar tumbuh terlalu cepat. Ini juga mengganggu pengeluaran serotonin dalam tubuh kita. Apabila kanak-kanak adalah rendah serotonin mereka boleh mengalami masalah untuk tidur, tidak boleh kekal fokus dan akan mengalami meltdowns selama masa tekanan. A probiotik yang berkualiti akan membantu mengimbangkan semula bakteria baik dalam usus yang boleh mendapat keputusan yang mengejutkan.
TAMBAH TAMBAHAN ASLI UNTUK ADHD: Homeopati adalah cara semula jadi untuk merawat ADHD tanpa ubat dan tanpa kesan sampingan. Ubat-ubatan herba semula jadi digubal untuk membantu mengimbangi kimia otak dan membantu anak anda berasa lebih tenang dan lebih fokus.
Dengan melaksanakan pendekatan yang menyeluruh ini, anda akan membantu anak anda untuk mencapai kesejahteraan. Berikutan cadangan diet di atas dan menambah makanan tambahan semula jadi untuk ADHD memberikan anak anda berpotensi untuk mengalami peningkatan yang sangat besar. Mari perjalanan untuk kesihatan bermula.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar