Rawatan mononucleosis - Keletihan adrenal

Rawatan mononucleosis - Keletihan adrenal

Mono adalah pencetus biasa bagi keletihan adrenal. Semasa rawatan mononucleosis ia adalah penting bahawa kelenjar adrenal adalah dianggap sebagai sebahagian daripada rancangan itu.

Selepas penyakit seperti virus Epstein Barr yang menyebabkan mononucleosis atau demam kelenjar, tubuh memerlukan masa untuk pulih. Banyak tidur, rehat, makanan menyihatkan yang tulen, cahaya matahari dan senaman digred adalah penting. Jika syarat-syarat ini tidak dipenuhi, maka kelenjar adrenal menjadi penat atau "letih". Mereka kemudian dapat menghasilkan jumlah yang cukup hormon seperti adrenalin, kortisol dan DHEA. Tugas hormon adrenal adalah untuk membantu badan menghadapi tekanan.

Jadi apakah gejala adrenal letih? Well gejala utama adalah tenaga yang rendah, lesu dan keletihan yang berterusan. Anda juga boleh melihat lingkaran hitam di bawah mata anda, merendahkan imuniti, dorongan seks yang miskin, ketegangan prahaid, ketagihan gula, sakit kepala, penumpuan yang lemah, unrefreshing tidur dan kerugian umum kepentingan dalam kehidupan.

Jika anda sedang mencari ke dalam rawatan mononucleosis, maka di sini adalah beberapa tips mengenai cara untuk merawat keletihan adrenal dan mendapatkan anda berasa lebih baik dengan pantas!

Anda harus bertujuan untuk mendapatkan tidur yang cukup. Sekurang-kurangnya 8-10 jam dalam, tidur tidak terhenti malam yang diperlukan. Tidur petang juga boleh menjadi sangat bermanfaat, tetapi jangan biarkan dia lama-lama dalam sehari.
Meditasi biasa, yoga atau pernafasan boleh membantu badan anda menghadapi tekanan mempunyai mono dan membuat anda lebih berdaya tahan kepada apa sahaja yang hidup melemparkan pada anda.
Diet anda perlu rendah gula, putih tepung, kopi, alkohol, makanan yang diproses, merokok dan dadah. Ini maksiat boleh membuat anda berasa lebih baik dalam jangka pendek tetapi mereka akan mengalirkan adrenal anda dan memanjangkan pemulihan anda jika diambil secara teratur.
Makanan tambahan seperti vitamin C, B kompleks dan magnesium, membantu membaiki kelenjar adrenal dan membantu dalam rawatan mononucleosis. Omega 3 asid lemak daripada minyak ikan laut dalam atau minyak flaxseed boleh membantu dengan keletihan. Jika anda menghidapi kelesuan kemudian mengambil beberapa besi adalah penting.
Herba seperti likuoris dan ginseng dapat meningkatkan fungsi adrenal dan membantu dengan rawatan mononucleosis. Herba-herba ini boleh diambil sebagai teh, kapsul atau tinctures cecair.
Latihan fizikal yang lembut akan membina kekuatan adrenal anda dan stamina. Jika anda tidak digunakan untuk senaman, maka sila mulakan dengan perlahan dan membina perlahan-lahan dari masa ke masa. Jika anda berada dalam peringkat awal akut mono, sila berehat sehingga badan anda sehingga ia. Jika anda melakukan terlalu banyak terlalu awal, anda akan berakhir kembali di jalan.
Luangkan masa untuk ketawa, keseronokan dan kegembiraan dalam kehidupan anda. Ini adalah cara yang hebat untuk mengurangkan tahap tekanan anda apabila merawat mononucleosis.
Lembut pada diri sendiri - tidak berusaha untuk sentiasa menjadi sempurna. Anda boleh mengurangkan tekanan hanya dengan belajar untuk pergi dengan aliran.
Meraikan pencapaian dan kemenangan dalam hidup anda. Semasa rawatan mononucleosis ia mungkin hanya perkara-perkara kecil seperti menikmati berjalan-jalan 10 minit, kemasan sebuah buku yang baik atau memasak hidangan baru yang sihat yang anda boleh meraikan - itu satu permulaan yang baik! Sambil mengakui kemajuan anda akan membantu mengekalkan sikap yang positif yang membantu anda menghadapi tekanan dan menyimpan adrenal anda kuat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar