Rawatan Untuk Candida albicans - Dadah Atau Rawatan Asli?

Rawatan Untuk Candida albicans - Dadah Atau Rawatan Asli?

Rawatan untuk Candida albicans jatuh ke dalam dua kategori; berasaskan dadah dan rawatan semula jadi. Ubat-ubatan berasaskan dadah yang ditetapkan atau over-the-kaunter (OTC), yang terdiri daripada topically krim, losyen, suppositories, dan lain-lain dan tablet digunakan. Sistem rawatan semulajadi untuk Candida albicans hapuskan dadah; hanya menggunakan bahan-bahan semulajadi dan beberapa perubahan yang meluas kepada perkara-perkara seperti diet, dan lain-lain

Kedua-duanya mempunyai penyokong mereka, tetapi ia adalah satu fakta bahawa semakin ramai penghidap Candida albicans sedang mencari untuk lebih semula jadi, pendekatan holistik untuk menyembuhkan mereka. Di sini, anda akan mendapat fakta-fakta di kedua-dua berasaskan dadah dan semula jadi untuk rawatan Candida.

Dadah Berasaskan Rawatan untuk Candida albicans

Ubat-ubatan berasaskan dadah adalah anti-kulat dalam alam semula jadi kerana punca jangkitan adalah kulat yis seperti yang dipanggil 'Candida albicans. Anda mendapatkan ini melalui preskripsi daripada doktor atau OTC anda.

Terdapat pelbagai ubat-ubatan bergantung kepada di mana, dan bagaimana dalam, jangkitan itu. Ini adalah terutamanya krim, losyen dan suppositories yang kot kawasan yang terjejas. Bagi mulut terdapat ubat kumur (kibasan & menelan) dan lozenges. Terdapat juga tablet oral apabila jangkitan yang teruk. Ini biasanya dengan preskripsi, tetapi anda boleh mendapatkan beberapa OTC.

Biasa topikal jenama ubat adalah; Canesten, Monistat, Vagistat, Nizoral, dan Nystan. Jenama oral biasa adalah; Diflucan, Lamisil, Amphocil, Nystan dan Fungilin.

Ubat-ubatan oral boleh mempunyai jahat kesan sampingan, seperti sakit kepala, sakit perut dan loya dan tidak boleh digunakan semasa mengandung. Krim topikal lain-lain, biasanya bebas daripada kesan sampingan yang buruk, tetapi, dalam beberapa kes-kes individu yang mengeluarkan yang pedih, gatal-gatal, atau lepuh. Ini adalah cukup luar biasa walaupun. Walau bagaimanapun, seperti semua ubat-ubatan, selalu berunding dengan doktor anda sebelum memulakan apa-apa ubat.

Rawatan semula jadi untuk Candida albicans

Penggunaan benar-benar semulajadi, sistem holistik untuk rawatan Candida albicans semakin meningkat. Sistem ini rawatan mempunyai kelebihan bahawa mereka mempunyai kesan yang sangat sedikit atau tiada sebelah, mereka lebih murah daripada ubat-ubatan, mereka menghilangkan tanda-tanda jangkitan, dan, boleh menyelesaikan banyak isu-isu asas yang membantu menyebabkan Candida albicans untuk 'tumbuh terlalu cepat 'di tempat pertama. Perkara seperti; sistem imun yang lemah, pemakanan yang tidak seimbang, pilihan gaya hidup, kencing manis, masalah kesihatan yang asas, dan lain-lain

Dengan kata lain mereka melihat 'keseluruhan anda dan menangani jangkitan yang cara. Objektifnya adalah untuk menyembuhkan jangkitan dan memperbaiki keadaan asas supaya jangkitan tersebut tidak akan kembali seperti yang boleh berlaku dengan ubat-ubat berasaskan dadah. Perkara sehari-hari seperti bawang putih, epal sider cuka, yogurt, minyak kelapa, dan jus lobak merah hanya beberapa contoh agen anti-kulat alam sendiri yang boleh membantu menghilangkan gejala Candida.

Bahan-bahan semula jadi yang lain membuang toksin manakala yang lain membantu memulihkan tahap bakteria baik dalam tubuh kita yang telah habis. Dan diet yang lebih baik adalah sangat bermanfaat, kedua-dua untuk membantu menghilangkan jangkitan dan mencegah pengembaliannya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar