Listerine kuku jari kaki Kulat Penyembuhan - Tips Di sini

Listerine kuku jari kaki Kulat Penyembuhan - Tips Di sini

Walaupun terdapat ubat-ubatan dan rawatan rumah untuk kulat kuku jari kaki, kaedah terkini rawatan dengan produk farmaseutikal seperti Lamisil dan Listerine. The kuku menyembuhkan kulat dengan Listerine adalah satu pilihan untuk tujuan anda. Sesetengah orang mungkin tidak menyokong rawatan ini mengesyaki ketidaktentuan produk dalam membunuh jangkitan kulit bakteria. Jika anda dapat mengetahui sebab asas untuk jangkitan kuku anda, anda boleh dengan mudah mengelakkan berlakunya penyakit itu pada masa depan.

Apa yang menyebabkan kulat kuku jari kaki?

Jangkitan kulat berasal dari dalam hanya di bawah kuku jari kaki dan membangunkan gejala kulat kuku dalam beberapa hari. Jangkitan ini berlaku disebabkan oleh perlindungan yang tidak bersih ke kaki. Oleh yang demikian, kuku mendapat rosak yang boleh dikenal pasti daripada penampilan luar dengan warna gelap (hitam atau biru). Yang merosakkan kuku jari kaki mungkin menjadi hasil daripada memakai sarung kaki basah dan berpeluh kaki dalam kasut. Dengan keadaan basah kuyup itu, kulat berkembang pantas.

Serangan daripada jangkitan kuku jari kaki:

Apabila anda mempunyai serangan jangkitan kuku jari kaki, tindakan drastik perlu diambil hanya mengenal pasti gejala jangkitan kuku jari kaki. Anda perlu memulakan ubat anti-kulat oleh aplikasi luaran dalam bentuk salap. Ubat-ubatan yang boleh mempunyai lebih preskripsi kaunter pada kadar yang lebih rendah. Jika ubat tidak berfungsi untuk kepuasan anda, maka pilihan yang berikut adalah jumlah penyingkiran kulat kuku jari kaki. Ubat-ubatan oral juga ada, tetapi mereka tidak begitu berkesan dan ada peluang untuk kesan-kesan sampingan juga.

Apa yang terapi Listerine untuk kulat kuku jari kaki?

Ia diketahui oleh semua Listerine yang merupakan ubat popular yang diperkenalkan pertama sebagai anestetik untuk jualan komersial. Ia mengandungi menthol dan agen antiseptik dikenali sebagai thymol. Kajian telah membuktikan thymol sebagai agen anti-kulat yang baik untuk memohon jangkitan kuku jari kaki kulat. Oleh itu Listerine untuk kulat kuku jari kaki pada asasnya digubal dengan antiseptik dan jadi ia adalah disyorkan untuk mengubati kulat kuku jari kaki dengan perundingan doktor.

Tips untuk mengubati kuku jari kaki:

Kami mempunyai pelbagai cadangan daripada orang yang berbeza. Kesemua mereka mencadangkan merendam kuku jari kaki sama ada dalam 100 peratus Listerine tulen atau Listerine penyelesaian dengan 50 peratus cuka. Kuku jari kaki yang perlu direndam selama 30 minit setiap hari. Semasa rawatan Listerine seperti untuk kulat kuku jari kaki, Mengekalkan kawasan yang kering dan mengelakkan untuk berjalan di atas lantai basah segera boleh menjadi keputusan yang baik. Hasilnya tidak boleh dicapai dalam masa semalaman tetapi mungkin mengambil masa beberapa bulan dengan rawatan yang konsisten ini. Dalam pada itu, thymol anti-kulat menghalang pertumbuhan kulat. Kini, anda boleh memotong bahagian yang dijangkiti kuku menggunakan gunting dan membantu kuku yang sihat untuk berkembang segar.

Juga, jika ibu bapa anda mempunyai jangkitan kuku jari kaki, maka anda mempunyai peluang keturunan sedikit untuk bermulanya jangkitan kuku untuk anda. Apa sahaja yang berkenaan, anda perlu berhati-hati untuk memakai sarung kaki bersih dan kering untuk mencegah jangkitan kuku ,. Anda perlu membenarkan edaran percuma dalam kasut anda. Anda boleh menggunakan serbuk sarung kaki anda juga untuk menjaga kuku anda lembut dan sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar