Penyembuhan Jangkitan Sinus Anda Dengan ini Enam Sinusitis Berkesan Asli Pemulihan

Penyembuhan Jangkitan Sinus Anda Dengan ini Enam Sinusitis Berkesan Asli Pemulihan

Jangkitan sinus mempunyai kecenderungan untuk membuat kita tertekan iklan rawatan biasa untuk ia adalah dengan menggunakan antibiotik dalam kombinasi dengan dekongestan. Walau bagaimanapun kedua-dua rawatan ini mempunyai beberapa kesan sampingan, dekongestan sering boleh menyebabkan sakit kepala dan sering rawatan antibiotik boleh menyebabkan bakteria membina imuniti kepada rawatan tersebut. Walau bagaimanapun, anda juga boleh menggunakan berkesan, rawatan rumah semula jadi untuk menyembuhkan jangkitan sinus.

Rawatan seperti minyak pati sebagai contoh telah digunakan selama berabad-abad sebagai ubat untuk semua jenis penyakit. Sebagai contoh minyak Oregano adalah besar untuk mengubati resdung, hanya menambah kepada jus air atau buah-buahan anda dua hingga tiga kali sehari dan anda harus berasa tanda-tanda awal lega dalam masa satu atau dua hari. Atau anda juga boleh menggunakan minyak kayu putih penting dan menambah kepada inhaler atau humidifier anda, bukan sahaja ia bau yang besar tetapi ia juga akan membantu anda menghilangkan jangkitan sinus lebih cepat.

Satu lagi minyak pati yang besar adalah pudina minyak pati, ia adalah baik untuk mengurangkan kesesakan sinus yang sering boleh membawa kepada jangkitan. Sejak campuran yang sangat kuat dengan sedikit minyak zaitun dan sapukan di atas dahi, di atas kening dan sekitar hidung, ia akan membuka laluan hidung anda dan membolehkan anda untuk meniup hidung anda jelas lendir, punca utama jangkitan.

Menggunakan air garam untuk membilas sinus anda setiap hari adalah satu lagi cara yang baik untuk mengelakkan jangkitan sinus, ia mungkin idea yang baik untuk membeli periuk yang dikenali sebagai Neti, ia dibuat khusus untuk ini dan anda boleh mendapatkan kos benar-benar rendah dan orang-orang yang baik di Amazon. com. Ada juga pra-campuran pakej hidung masin khas untuk penggunaan mudah yang anda boleh mendapatkan semasa berbelanja Amazon.com

Seterusnya ialah epal sider cuka, satu lagi yang sangat baik sinus jangkitan semula jadi ubat, hanya mengambil 3-5 sudu teh organik epal cider cuka sehari dan anda akan dapat untuk mengelakkan bukan sahaja sinusitis tetapi juga selesema dan sejuk. Ia akan nipis ke bawah lendir anda dan anda akan dapat untuk meniup menjelaskan dengan lebih mudah, dalam masa satu atau dua hari anda perlu berasa lega dan pengeluaran gejala jangkitan.

Menggunakan inhaler stim lagi kaedah melegakan resdung yang besar, anda boleh membeli satu khusus dibuat untuk tujuan ini atau hanya menggunakan periuk teh atau hanya kira-kira apa-apa periuk berpunca wap, ia akan membuka saluran hidung anda dalam beberapa minit. Anda juga boleh menambah beberapa titik Eucalyptus, Peppermint atau minyak Oregano untuk meningkatkan kesan. Ini mungkin kaedah yang paling cepat untuk melegakan jangkitan sinus anda dan salah satu yang paling berkesan.

Minum air limau panas satu sinus semula jadi rawatan jangkitan yang lebih berkesan, hanya memerah beberapa air ad lemon organik panas dan madu. Ini bukan sahaja perlindungan yang sangat berkesan dari sama-sama sinusitis, selesema dan sejuk tetapi ia juga mempunyai rasa yang hebat, selain yang penuh dengan vitamin C lemon juga menghalang pertumbuhan bakteria dan virus.

Akhir sekali menggunakan salah satu daripada ubat-ubatan ini semula jadi jangkitan sinus atau semua daripada mereka digabungkan, ia pasti akan membantu anda mengubati resdung anda dengan lebih cepat, lebih murah dan lebih semula jadi kemudian menggunakan antibiotik atau yang lain atas ubat-ubatan yang digunakan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar